niedziela, 17 kwietnia 2011

"Tajemniczy ogród" Frances Hodgson Burnett

Mary Lennox nie ma rodziców ani domu, Colin Craven jest przekonany o swoim kalectwie, i o tym, że wkrótce umrze. Dickon Sowerby to dziecko wrzosowisk, wielbiciel roślin i zwierząt.
Poznajcie historię ich niezwykłej przyjaźni. Zobaczcie jakie skarby kryje w sobie stary zapomniany ogród, jak się leczy miłością, ile siły daje zwykły śmiech.










Wydawnictwo: Skrzat
Wydano: 2011
stron : 320

Myślę, że "Tajemniczy ogród" nie potrzebuje specjalnej rekomendacji. Nie ma chyba osoby, która nie miała w ręku pięknej i niepowtarzalnej klasyki, którą powinien przeczytać każdy. 
To nie będzie recenzja, raczej zachwyt nad powieścią i wydaniem.
Piękna historia małej Mary oraz Colina pokazuje nam jakie znaczenie ma przyjaźń i ile może zdziałać...
Przyjaźń czysta i niepowtarzalna, a także bezinteresowna i pełna tajemnic....
Nie ma nic piękniejszego w powieściach, gdy autor potrafi przekazać nam najgłębsze i najpiękniejsze przemyślenia, historie, które przeplatane są cudnymi opisami ogrodu, kwiatów, a także przyjaźni i miłości.

Wracając do wydania Wydawnictwa Skrzat.
Widziałam wiele wydań. Jednak to mnie ujęło. Czym??? Otóż niesamowitymi ilustracjami Alicji Rybickiej!!!
Fascynujące obrazki umilają lekturę. Sceny z powieści są bardzo ciekawie przedstawione na szkicach, dodatkowo piękne ilustracje kwiatów, to jest to co wzbudziło we mnie podziw dla tego właśnie wydania.
Sama okładka jest zachwycająca, w twardej oprawie, dodatkowym atutem jest zakładka w formie wstążeczki, którą można dowolnie przełożyć w wybrane miejsce. Jednak największe brawa i mój podziw należy się ilustratorce!

Uważam, ze wydanie jest bardzo trafione. Może być prezentem dla dziecka, które znajdzie swoją przyjemność w czytaniu, dodatkowo znajdzie w powieści umilające czas piękne ilustracje, które są odzwierciedleniem treści. "Tajemniczy ogród" Wydawnictwa Skrzat idealnie nadaję się również na wspaniały prezent dla osób starszych, miłośników kwiatów i właścicieli pięknych ogrodów. Z  własnego doświadczenia wiem, że właśnie te dodatkowe kwiatowe ilustracje mnie zapewniły najwspanialszą niespodziankę. Uwielbiam kwiaty oraz własny ogród, muszę przyznać, że gdy mam tylko chwilkę zaglądam do niej i napawam się widokiem roślin znajdujących się w powieści.
Polecam, idealna dla młodszych, starszych, a także tych, którzy uwielbiają klasykę dziecięcą! Na taką lekturę nigdy nie jest za późno. Warto również do niej powracać i ja to zrobiłam z ogromną przyjemnością!


Kilka ilustracji:










Piękne prawda?????




Za książkę tak wspaniale wydaną dziękuje Panu Łukaszowi z Wydawnictwa Skrzat :)


17 komentarzy:

  1. oglądałam to wydanie w księgarni i jest piękne po prostu! Uwielbiam "Tajemniczy ogród" i aż miałam ochotę sobie kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście ilustracje boskie:)). Zapisałam książkę na swoją listę. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tajemniczy ogród to jedna z piękniejszych książek, którą wielokrotnie czytałam i nadal czasem do niej wracam :)
    Choć mi się osobiście bardziej podoba moje stare wydanie, jednak na szczęście treść pozostaje niezmienna :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nie ma osoby ktora by nieprzeczytala tej pieknej ksiazki:)Mam jej egzemplarz(stare wydanie) i czytalam ja juz kilka razy:))
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację, prześliczne te ilustracje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, nie dam głowy czy ją przeczytałam... Na pewno film oglądałam nie raz...
    Ale chyba coś mi świta, chyba jednak czytałam :P

    OdpowiedzUsuń
  7. masz rację wydanie jest pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba wstyd się przyznać, ale nie czytałam jeszcze tej książki. Muszę koniecznie nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiści przecudne ilustracje.Tajemniczy ogród,Księżniczka czy Tajemniczy opiekun,Któż z nas nie zna tych ksiązek Chyba obowiązkowa lektura ,Książki,które się nie starzeją w przeciwieństwie do swoich czytelników!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiałam tę książkę, kiedy byłam małą dziewczynką. Wydanie, które czytałam nie było tak atrakcyjne - doszczętnie zaczytane, dosłownie rozpadało się w rękach. Kiedyś będę musiała kupić nowe, może właśnie to? Ilustracje ukazane na twoich zdjęciach są urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem na bieżąco z lekturą, bo przerabiała ją moja córka na polskim:) Już dla samych cudownych ilustracji warto po nią sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
  12. kasandra_85 - super :)

    toska82, Ania, jolinka, niedopisana - Kochane to jest prawda, że z przyjemnością się powraca, jednak to wydanie mnie ujęło :)

    zaczytana-w-chmurach, anek7, archer - :o)

    Penny Lane - koniecznie do nadrobienia :)

    Isadora - zgadzam się :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście przepiękne są te ilustracje :). Nie mogę się napatrzeć :D.

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne! Książkę oczywiście znam, a nawet na półce mam, gdyby nie to, to pewnie bym się skusiła na zakup... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To piękne i wyjątkowe wydanie "Tajemniczego ogrodu". Warto je mieć w domu i jest idealne na prezent. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń