środa, 30 lipca 2014

Ponoć jest...

W Kazimierzu wyleciała jakaś biała, piżamowa...w Janowcu ponoć mieli czarną. 
Nie wiem. Nie ukazała mi się, być może w nocy, albo podczas imprez, które się na zamku odbywają ;)
Stałam i tak patrzyłam.
Piękny i olbrzymi musiał być...
Na pewno odbywały się bale i inne jakieś takie imprezki ;)
Piękny widok z zamku...

Zamek w Janowcu nad Wisłą jest siedzibą jednego z oddziałów Muzeum Nadwiślańskiego. Zamek bastejowy wzniesiony na początku XVI wieku i rozbudowywany do XVIII wieku był siedzibą magnackich rodów Firlejów, Tarłów i Lubomirskich. Z jego budową związani są wybitni architekci i rzeźbiarze: Santi Gucci Fiorentino, Giovanni Battista Falconi i Tylman z Gameren. Muzeum Nadwiślańskie przeprowadziło zabezpieczenie ruiny i dokonało częściowej odbudowy zamku. Jedną z odbudowanych części jest tzw. Dom Północny - swego rodzaju pałac, dobudowany w 1 poł. XVI wieku do wcześniej istniejącego muru obronnego.

















24 maja odbyło się Święto Wina...
Szkoda, że w maju...

3 komentarze:

  1. Zamek cudny. Jeszcze tam nie byłam, ale kto wie... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamek ogromny i ciekawy. Bywałem tam czasem i powiem że architektura niesamowita. Ciekawe czy wykorzystywano do budowy szlifowanie betonu Katowice

    OdpowiedzUsuń