piątek, 3 grudnia 2010

"Dobry adres to człowiek " Dorota Terakowska

Przepis na dobry felieton:
1 łyżeczka przenikliwości 
szczypta humoru
porcja bezpośredniego języka
pół szklanki życzliwości 


nie dodawać pokory!!!
przyprawić na ostro !




Wydawnictwo: Literackie
Wydano:2004
stron : 63

Zmęczona troszkę "Frywolitkami" postanowiłam wieczorem troszkę odreagować i sięgnąć po coś innego. Padło na książkę p. Doroty Terakowskiej ( jeju muszę uważać by nie pomylić nazwiska z przyzwyczajenia , prawie codziennie coś podpisuję :o) ). Dlaczego Terakowska ???? po przeczytaniu  "Tam gdzie spadają Anioły " czuję jakąś niezwykłą sympatie do książek autorki.  O tej książce pisałam TUTAJ.

Sięgając po "Dobry adres to człowiek" mój wzrok padł na okładkę , nie wiem dlaczego , ale dość często zwracam na to uwagę . Okładka jest prosta, wygląda jak zeszyt owinięty w szary papier, ma się wrażenie , jakby był to jakiś osobisty notatnik z zapiskami . Ma się chęć by tam zajrzeć ... normalnie wścibstwo się we mnie obudziło, którego na co dzień nie mam.
Chyba wiele się nie pomyliłam, książka zawiera zbiór tekstów Autorki publikowanych na łamach miesięcznika "ELLE"  w latach 2003 - 2004.


Muszę przyznać ,że z wyborem książki trafiłam w 100% . Uśmiałam się przed snem. Teksty napisane z  świetnym humorem, trafnymi spostrzeżeniami tego co nas i kto nas otacza. 10 tekstów , w którym każdy ma to coś. W pierwszym rozdziale śmiałam się, bo autorka wykazała się niezwykłym dystansem do siebie i świata, zresztą chyba nie tylko w tym tekście .....
Nie będę tu opisywać  co zawierają  poszczególne rozdziały , myślę ,że powinniście sami je przeczytać , książka na 1 godzinkę , urozmaicone świetnymi rysunkami wykonanymi przez Aleksandrę Kucharską  - Cybuch.
Szkoda ,że się tak szybko czyta i szybko się kończy .....

3 komentarze:

  1. Ta książka jest cudowna! Czytałam ją dobre parę lat temu, ale twoja recenzja kusi, by sięgnąć po nią jeszcze raz.
    W ogóle, to darzę Terakowska ogromną miłością. Jej książki są niezwykłe, nieporównywalne do niczego :)

    Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za cudowna recenzje! :)

    OdpowiedzUsuń