niedziela, 8 stycznia 2017

Moje podróże 2017/1 DĘBIOGÓRA

Niedzielny wypad dokładnie zaplanowany :)
Jeden styczniowy dzionek, postanowiliśmy spędzić go w najbliższych okolicach.

Dziś
* DĘBIOGÓRA
* województwo -  wielkopolskie
* powiat krotoszyński
* obiekt -  dwór
* dwór + park



* Neobarokowy dwór z początku XX wieku, przewodniki podają datę powstania na 1909 rok.
Piękny, nawet  w nie najgorszym stanie.
Dookoła park.
Niestety, póki co, dookoła zespołu dworskiego wysoki mur i bardzo wysoka blaszana brama. Prawdopodobnie powstały niedawno. Czyżby zapowiedź remontu??? Oby. Naprawdę, mam nadzieję, że ten unikalny i przyciągający dworek znalazł nowego właściciela, który sprawi, że odzyska dawny wygląd i "dawne życie"...
* Dwór i park wpisane do rejestru zabytków
* To z pewnością miejsce, do którego na pewno powrócimy za jakiś czas zobaczyć czy coś zaczyna się dziać w kwestii odnowienia.
Bardzo bym chciała, bo miejsce to przyciągało...nie tylko wzrok...
* Zdjęcia zrobione z daleka, niestety. Nie było możliwości by zrobić je z bliska, szkoda, bardzo chciałabym zajrzeć do środka, to miejsce wręcz zaprasza...






* Obiekt niedostępny
* 06.01.2017r. fot. Marcin M.

* Wikipedia podaje informacje jakoby budynek był zamieszkiwany... być może w tej chwili trwa jakiś remont...sprawdzimy za jakiś czas :):)

* Zdjęcie z Wikipedii - KLIK



5 komentarzy:

  1. Starsza wersja zdecydowanie bardziej pociągająca :)
    Teraz nie dość, że okien nie ma to nawet pozbawiony jest dachówek... na archiwalnym zdjęciu widać też różne ozdobniki. Ciekawe czy dworek odzyska dawną świetność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mu przywróci dawny wygląd ;)

      Usuń
  2. W dniu wczorajszym byłam pokazać dziecku zamek ;) i okna była wydawało mi się i to w dobrym stanie wydawało mi się choć nie przejrzałam się aż tak dokładnie. Na dachu tylko papa ale wyglada jak by ktoś tam coś chciał robić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo dziękuję :)
      Muszę się wybrać i zobaczyć czy coś się zmieniło .

      Usuń
  3. Fotka z Wiki jest mojego autorstwa. Jest czarno biała bo akurat miałem taką rolkę filmu w aparacie, ale nie jest takie stare ;) To okolice roku 2000. W pałacu mieszkała moja rodzina. Spędziłem tam mnóstwo fajnych wakacyjnych dni. Budynek ma piękne schody z kolumnami z drugiej strony i oranżerię. Dwór (dla mnie już zawsze pałac) był kupiony po 89 roku przez mieszkańca wsi Dębiogóra który wyemigrował do Niemiec. Teraz nie wiem co się tam dzieje, ale przez długi czas budynek był wystawiony na sprzedaż i ktoś go niedawno kupił i remontuje. Z wyposażenia po wojnie zachowała się jedynie stylowa lampa sufitowa w jednym z pokojów. Były też piękne stare skrzypiące drewniane schody w wielkim holu. Te trzy duże okna to właśnie górny poziom tych schodów. Gdybyś chciała jakieś fotki to mam jeszcze kilka.

    OdpowiedzUsuń