niedziela, 3 października 2010

"Jesienna miłość" Nicholas Sparks

Jest rok 1958. Beztroski siedemnastolatek, Landon Carter, rozpoczyna naukę w ostatniej klasie szkoły średniej w Beaufort w Kalifornie Północnej. Jego ojciec kongresman pragnie, by syn zrobił karierę - tymczasem Landon, podobnie jak reszta klasy, nie zaczął jeszcze zastanawiać się, co zrobić z dorosłym życiem.
Jedynie Jamie Sullivan, cicha spokojna dziewczyna opiekująca się owdowiałym ojcem, pastorem, jest inna. Nie rozstaje się z Biblią, nie chodzi na prywatki, a dzień bez dobrego uczynku uważa za stracony. Tymczasem zbliża się dobroczynny bal. Nie mając akurat dziewczyny Landon w odruchu desperacji zaprasza Jamie, na którą nikt dotąd nie zwrócił uwagi. Znajomość nie kończy się na balu. Wykpiwany przez kolegów chłopak początkowo unika Jamie, wkrótce jednak ich kontakty przeradzają się w przyjaźń, a potem głęboką miłość. London odkrywa prawdziwy sens życia - naturę piękna, radość, jaką sprawia pomaganie innym, ból po utracie najbliższej osoby...



Wydawnictwo:Albatros
Wydano: 2007
stron : 208

Myślę ,że opis dość dobrze opisuję co znajduję się w treści książki, więc nie będę się tu powtarzała. 
Książka zrobiła na mnie wrażenie, ale niestety przez większą jej część się wynudziłam :O( czego się nie spodziewałam , bo recenzje są bardzo  pozytywne. Niestety mnie ona tak całkowicie nie ujęła.... 
Pięknie i wzruszająco opisana jest miłość nastolatków na dobre i złe , ale jednak czegoś mi zabrakło...
Nie twierdze ,że nie sięgnę więcej po tego autora , wręcz przeciwnie, mam wielką ochotę poznać inne dzieła Nicholasa Sparks-a. 
Nie wiem jeszcze, którą książkę ...zobaczymy

Cytaty : 

„Człowiek wie, że to miłość, kiedy chce przebywać z druga osobą i czuje, że ta druga osoba chce tego samego.”


„Nasza miłość jak wiatr - nie możesz jej ujrzeć, lecz możesz ją poczuć.”

6 komentarzy:

  1. Oglądałam chyba ekranizację. Film mi się podobał, ale po książkę raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pana Sparksa znam, ale naprawdę mnie do niego nie 'przyciąga' ;d nawet po obejrzeniu filmu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przeczytać ;) Czytałam jak na razie tylko dwie książki Sparksa, ale to wystarczyło żebym go polubiła.

    OdpowiedzUsuń
  4. czytałam przepiękna teraz czytam ostatnią piosenke tego autora też cudowna bardzo go lubię jako pisarza

    OdpowiedzUsuń
  5. ..wow, tego nie czytalam - ale zapewne to nadrobie uwielbiam jego ksiazki

    OdpowiedzUsuń