środa, 20 października 2010

"Tam gdzie spadają Anioły" - Dorota Terakowska

"Czarny Anioł trzymał Avego zakrzywionymi szponami i uśmiechał się. Drugą ręką wyrwał mu puszyste, złotobiałe pióra. Ave spadł na Ziemię w głębi lasu w tej samej sekundzie, w której mała Ewa wpadła do głębokiego kłusowniczego dołu. Jeszcze jedna ludzka Istota, tracąca Anioła Stróża, została skazana na kaprysy losu"

Co stanie się z Ewą, pozbawioną niewidocznej lecz czujnej opieki nad przyrodzonego stróża???
Co poczuje strącony, okaleczony Ave, utraciwszy anielska moc?
Anioły mają wpływ na losy ludzi. Czy człowiek może przyjąć rolę anioła i zmienić przeznaczenie ??







Wydawnictwo: Literackie
Wydano:2003
stron : 312

Ewa - 5-latka , która sama organizuje sobie czas, gdyż rodzice mają własne zainteresowania i zbyt mało uwagi poświęcają dziecku. Jedyną osóbką , która dba i zajmuje się małą Ewunią jest jej babcia.
Pewnego pięknego dnia dziewczynka bawiąc się na ogrodzie, widzi na niebie lecące Anioły, jest zafascynowana nimi, próbuję się tym odkryciem podzielić z rodzicami, niestety nie zwracają uwagi na słowa dziewczynki ... mała postanawia iść za Aniołami, trafia do lasu, obserwuje walkę Anioła białego z czarnym, niestety wpada w pułapkę kłusowników.  Dziewczynka zostaje znaleziona i trafia do szpitala, od tego dnia wg jej rodziców Ewunie przesladuję pech, wg babci dziewczynka straciła swego Anioła Stróża...

Książka jest NIESAMOWITA !!! Piękna opowieść, którą zapamiętam na dłuuugo. Niesamowita, wspaniała i taka ... dająca do myślenia. Nie da się przejść obojętnie o tak wspaniale opisanej historii. Wywołała u mnie wiele emocji, ale też zmusiła do myślenia i zastanowienia się nad pewnymi rzeczami. 
W moim domu wierzy się w Anioła Stróża , który chroni nasz dom i nas samych. W pokoju dziecięcym wisi obraz przestawiający Anioła Stróża , który przeprowadza dzieci przez kładkę. Moje dziecko od urodzenia słyszał modlitwę do Anioła Stróża , teraz  już sam modli się do swojego opiekuna . 
Książkę z całego serca POLECAM !!! 

To była pierwsza książka Doroty Terakowskiej , jaką przeczytałam i wiem ,ze na pewno nie jest to ostatnia książka ! 

Cytaty :
„Człowiekowi zawsze się wydaje, że kiedyś było lepiej. To niekoniecznie prawda, bo nie umiemy docenić naszego dziś.”

„Nigdy nie można być pewnym, co w naszej pamięci jest ważne” 

„Wiedza jest wtedy, gdy o czymś nie tylko wiesz, lecz możesz to zobaczyć, opisać, zdefiniować, a nawet dotknąć. A wiara, gdy nie widzisz, nie zobaczysz, nie dotkniesz, a mimo to jesteś pewien, że jest.”


6 komentarzy:

  1. "Tam gdzie spadają Anioły" jeszcze nie czytałam, ale mam odłożoną w antykwariacie, wiec pewnie za niedługo. Za to czytałam "Poczwarkę" i "Samotność Bogów" obie niesamowite. A Poczwarka to książka, którą pamiętać będę do końca życia. Więc koniecznie sięgnij po następne. Jedynie "Ono" jakoś mi nie podeszło, ale to było dawno więc może powinnam jeszcze raz spróbować przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na "Poczwarkę" poluje od dawna w bibliotece :( na razie bez skutku :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiedziałam, że Ci się spodoba :) Nie znam osoby która by powiedziała coś negatywnego o tej książce

    OdpowiedzUsuń
  4. Ksiązka przepiękna !!!!
    Przynajmniej porządna książka po ostatnio przeczytanej :/

    OdpowiedzUsuń
  5. a jeszcze mi się przypomniało... "Córka czarownic", Koniecznie musisz przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, kiedyś bardzo chciałam ją przeczytać i jakoś wyleciało mi z głowy. Chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń