sobota, 20 sierpnia 2011

Klasyka dla najmłodszych...

Oto książka, którą polubi każde dziecko.
Oto książka, którą chętnie przeczyta dziecku każdy rodzic.
Oto zbiór najwspanialszych wierszy Jana Brzechwy, należących do kanonu literatury dziecięcej.





Wydawnictwo: Wilga
Wydano: 2011
stron : 32



Nie tak dawno, 15 sierpnia Jan Brzechwa obchodziłby swoje urodziny. Jest to jeden z najbardziej znanych polskich poetów, którego dzieła stały się już klasykami. Nie ma dziecka w wieku przedszkolnym, który nie zna choć jednego wierszyka Jana Brzechwy, a właściwie Jana Wiktora Lesmiana. Są to krótkie rymowanki, uwielbiane i chętnie czytane przez dzieci. Nauczycielki równie chętnie korzystają z wierszyków ćwicząc pamięć swoich podopiecznych.
Moim ulubionym wierszykiem jest "Żuk", którego czytałam synkowi jako małemu i bardzo zainteresowanemu brzdącowi. Nie przeszkadzało mu to, że wierszyk czytany jest po raz kolejny i kolejny... Dziś sam chętnie sięga po dzieła Brzechwy, Tuwima czy też innych dziecięcych poetów.

"Wiersze i wierszyki dla najmłodszych" to zbiór 16 wesołych wierszyków, które są łatwe i przyjemne. Dodatkowym atutem książki są piękne, wyraziste i bardzo kolorowe ilustracje, które zatrzymują wzrok dziecka na dłużej. Obrazki z pewnością i zdecydowanie nawiązują do konkretnego wierszyka, przy tym są wyraźne i dowcipne.Obrazki wykonała Marianna Jagoda - Mioduszewska, która miała swój własny i świetny pomysł. 

Książeczka idealnie nadaje się dla dzieci najmłodszych ponieważ format książeczki jest niewielki, okładka kolorowa, ale jednocześnie otulona miękką gąbką, zdecydowanym plusem są sztywno stronicowe strony, a także usztywniana okładka. Książeczka nie posiada ostrych kantów, które mogłyby skaleczyć dziecko. 
Jednak zdecydowanie uważam, że "Wiersze i wierszyki dla najmłodszych" Jana Brzechwy nie tylko są dla tej najmłodszej grupy wiekowej, generalnie polecam też dzieciom przedszkolnym, szkolnym, a i dorośli nie będą się przy niej nudzili. 


Czyż nie piękne wydanie??????







Za książeczkę dziękujemy Pani Agatce z wydawnictwa WILGA :)

11 komentarzy:

  1. Piękne wydanie! Wspaniałe ilustracje i kolory!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolorowa i pięknie zilustrowana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Brzechwę. Niektóre wierszyki znam na pamięć. Zawsze czytam je mojej 9-letniej bratanicy. A jako, ze już kolejna rośnie to będę miała co robić za dwa-trzy lata ;)
    Wydanie śliczne! Aż chce się czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie również urzekły te kolorowe obrazki, więc myślę iż moje dziecko będzie zachwycone tą książeczką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam Tuwima i Brzechwę z cz3ego jestem bardzo dumny!:) Świetne wydanie i fajny dobór wierszyków zadziałały na młodego i jest skłonny od czasu do czasu posłuchać kliku wierszyków:) Miła odmiana od ciągłego czytania o traktorach i nacisku szczęk tyranozaura:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do wierszyków Brzechwy mam wielki sentyment od dzieciństwa! A wydanie jest naprawdę urocze.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak wydanie wyjątkowo i bajecznie kolorowe :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. OOj, tak. Klasycy są dla dzieci niezawodni. A jeśli jeszcze są pięknie wydani to już gwarancja przynajmniej kilku godzin spokoju. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. oj gdybym miała dziecko na 100% w małej biblioteczce znalazło by się właśnie to :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzieci nie mam, sama już jestem trochę za stara by ocenić taką książkę - ale jedno mogę powiedzieć! Bardzo podoba mi się ta grafika! Ilustrator powinien dostać pochwałę i premie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam Tuwima tak wydanego, cudo! :)

    OdpowiedzUsuń